Sunday, November 28, 2010

bercinta, mencintai dan dicintai....

ya, tajuk di atas seperti tidak kena dgn aku yg rockers dan macho ni...tp setiap org mst mempunyai perasaan spt itu...aku hanya manusia biasa HAHAHA :D...yup, aku x nafikan....aku pernah bercinta...dan percintaan itu bukannya sekejap...3 tahun....tetapi kecundang di tgh jalan...mungkin aku yg silap, mungkin dye...tetapi aku redha...sudah ditetapkan bahawa cinta itu hayatnya tidak panjang...aku bersyukur...aku pernah dikurniakan rasa cinta...aku bahagia ketika bercinta...tetapi apabila takdir memainkan peranan, aku terlalu kecil utk menghalangnya...tetapi utk menyambung kembali cinta itu, aku rase itu tidak mungkin...biarlah cinta itu menjadi suatu kenangan yg manis dlm hidup aku...kalaupun ia terjalin kembali, manisnya tidak akan sama seperti dahulu..alhamdulilah, perpisahan yg aku lalui adalah perpisahan yg aman, tiada sengketa, tiada bermasam muka...bahkan aku bersyukur...ada perpisahan seburuk2 perpisahan...2 jiwa yg dahulunya satu kini menjadi musuh...2 hati yg dahulunya ingin sehidup semati, kini saling memaki-maki...aku dan dye masih lagi mengekalkan hubungan sbg sahabat, seperti mana sebelum bercinta...ya, aku sedih dgn perpisahan ini...tetapi sampai ble harus aku bawa kesedihan itu...aku punya hidup dan cita-cita yg ingin diteruskan...ramai rakan2 yg menyuruh aku mencari pengganti...tapi aku belum bersedia...rasanya lebih baik aku bersendirian....masanya pasti akan tiba utk aku kembali bercinta, tetapi bukan sekarang...malah aku bahagia melihat kawan2 aku bahagia bersama pasangan masing2..kadang-kala cemburu tapi utk apa perlu dicemburukan kebahagiaan org lain.....aku berdoa agar mereka terus bahagia selama-lamanya...kerana cinta bg aku adalah sesuatu yg diperjuangkan..sesuatu yg akan sampai ble2 pown membezakan manusia yg jahat dan baik...hargailah cinta..kadang-kadang cinta akan dilalui berkali-kali dlm hidup...tetapi cinta yg suci hanya akan dtg sekali sahaja...pastikan cinta itu digenggam dan disimpan tanpa terlepas...cinta sejati tidak akan selalu berakhir dgn lafaz suci yg menyatukan 2 hati...kadang2 ia pergi meninggalkan kita...panjatkan rasa bersyukur walaupun setelah cinta itu pergi..kerana dgn cinta sejati itu, kita memahami erti bercinta, mencintai dan dicintai......

6 comments:

  1. watdepak la lu rockers..hahaha

    ReplyDelete
  2. hmm...myb itu yg dtkdirkn utk awk.bg sy,kta prlu brsyukur krn dberi hati n prasaan yg dpnjam oleh Allah utk rsa erti cnta..n berterima kasih kt insan yg prnah brtakhta kt hti kta krn mmberi kta pluang mnyintainya..n kna igt,jodoh itu rahsia Allah.:)

    ReplyDelete
  3. zen: sampai ati...
    ana: sbb itu sy tulis spt di atas...sy bersyukur keran diberi kesempatan utk bercinta...

    ReplyDelete
  4. xpe muss. mungkin ada yang lebih baik untuk kau satu hari nanti :)

    ReplyDelete
  5. fifi: insyallah kalo diizinkan oleh tuhan yg maha esa utk aku kembali bercinta...

    ReplyDelete
  6. mgkin tuhan nk kurniakan yg lebih baik..jgn giv up k..we'r in the same situation...kdg2 ssh tuk trime org lain dlm hidup ni ble kte da terbiasa dgn org 2..but life must go on..chill frenzz..=)
    *sy da follow awk,jgn lpe follow me..(^_^)

    ReplyDelete