Sunday, December 5, 2010

berhujung minggu di kajang dan kawasan yg sewaktu dengannya =)

pada hari jumaat yg lepas, aku meninggalkan lembah pantai tercinta ini utk mencari angin baru...bukan apa, masak siot duk kolej...hari2 study mau tepu otak aku...so aku pown meroger kazen tercinta, abg feizal dgn hajat utk memancing bersama beliau...dye pown bersetuju lalu lepas keje, dye amik aku kat kolej...destinasi? kajang perdana, rumah pak teh aku..sampai2 je(kul 7.30, jammed mcm haram), aku dijamu dengan nasik dan segala mcm lauk kg HAHA! puas siot mkn, mak teh plak handal memasak..pas2 lepak jap..agenda mlm tersebut adalah sate kajang dan memancing...so pas isyak aku pown menuju ke dataran sate, utk belasah sate..bukan sate haji samuri ye...sate dye bg aku kurg umphh..ni lain pnye sate...kuah nya ada 2 jenis, satu guna kaca rebus satu lg guna kacang goreng..aku amik kuah guna kacang tanah rebus...kacang dye lg lembut n x lekat kat celah gigi..sate dye pown tip top...lepas melantak, aku pown menuju ke cheras utk pick up kwn kazen aku td utk sama2 memancing....lokasi pilihan? pusat memancing tangguk-tangguk, semenyih...semua sekali ada 5 org, lg 3 org adalah rakan sepejabat kazen ku...ini adalah pay pond, so kne bayar la..rm30 utk 4 jam...so pancingan pown bermula...pemancing ni x sah kalo x diselangi dgn kutuk mengutuk dan bahan membahan HAHA! aku senyap jek, hormat org tua hehehe...tp mungkin xda rezeki, pancingan mlm itu hanya menghasilkan 2 ekor belida,...hasil pancingan encik zam, bos kazen aku td..xpela...xda rezeki hehehe...pancingan ditamatkan pada pukul 2.30 pagi dan kami pown balik..

keesokkan harinya, aku dan abg feizal memancing lg sekali..kali ni lokasinya adalah dengkil...tp kali ni kami naik dgn pak teh sbb tempat memancing tuh hanyalah sebuah kolam terbiar dan ownernya pula adalah kawan pak teh aku...nak2 plak anak dye naj bertunang..so mmg mkn free dan mancing pown free HAHA! selepas mkn, pak teh aku dan rombongan tunang td bergerak ke rumah pihak pengantin perempuan utk meneruskan agenda..aku dgn abg feizal apa lg, bawak kuar batang pancing dan terus serang kolam tuh...minggu lepas kazen ku ni dapat ikan rohu, guna umpan perut ayam rebus..tp kali ni xda perut ayam, ada dedak dgn roti jek...xpela...layan jela kan hehehe...seperi juga smlm, pancingan hari ni xda apa2..ini aku panggil sebagai kumpau..istilah pemancing yg pulang dengan tangan kosong hehehe...so begitula cerita aku di hujung minggu ni..seronok!

No comments:

Post a Comment